Dicţionar

Revers

Această parte repetă valoarea nominală şi, de multe ori, indică şi numele desenatorului sau gravorului.

Imaginea zilei

Canada474_1400.gif

Online

Avem 10 vizitatori online

Curs Valutar BNR

Util

 


Monitored by: InternetSeer - Web Site Monitoring


 

 

Statistici

Membri : 10
Conţinut : 75
Link-uri web : 75
Număr afişări conţinut : 157277

Formular de feedback

Email:
Subiect:
Mesaj:

Unelte

Adauga site la favoriteAdauga pagina la favoriteSeteaza ca pagina homeShare-uieste aceasta paginaTrimite prin e-mail aceasta paginaContacteaza-nePrinteaza aceasta paginaSalveaza pagina ca PDF
Du-te sus

Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
Basile Assan PDF Imprimare Email
Filatelie - Album Filatelic

Basile Assan, inginer şi explorator, proprietarul autoturismului cu numărul 1-B din Bucureşti

Industriaşul Basile Assan a fost primul român care a ajuns în ţinuturile arctice, până la 81 de grade 35’ latitudine nordică, în 1896, când s-a îmbarcat alături de un grup de oameni de ştiinţă la bordul unei nave norvegiene. De asemenea, a fost primul român care a călătorit în jurul lumii. În anii 1897-1898 a efectuat o călătorie pe ruta Constantinopol – Alexandria – Ceylon – Singapore – Hong Kong – Shanghai – Nagasaki – Tokyo – Yokohama – San Francisco – New York – Londra, ocazie cu care a încheiat primele contracte comerciale ale României în Extremul Orient. Basile Assan a fost proprietarul primului automobil înregistrat în Bucureşti, în 1900, cu numărul 1-B, lucru care l-a angajat într-o dispută cu Prinţul Valentin Bibescu doi ani mai târziu, la întoarcerea acestuia de la Paris. Valentin Bibescu i-a cerut prefectului Capitalei să-i transfere lui numărul 1-B, deoarece îşi înregistrase automobilul la Paris înaintea lui Basile Assan. Cum industriaşul a refuzat să-i cedeze numărul, prefectul Capitalei i-a dat Prinţului Bibescu numărul de înmatriculare 0-B. De numele lui Basile Assan se leagă şi Casa Oamenilor de Ştiinţă, pe care industriaşul şi-a construit-o ca reşedinţă între 1906 şi 1914, în stil neoclasic francez, după proiectul arhitectului I. D. Berindei."
(Puterea / "Ruine de 27 de milioane de euro. Moara lui Assan, revendicată în instanţă" - 24.iulie.2011)


Ultima actualizare în Marţi, 04 Septembrie 2012 12:57
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează